Vraag en antwoord
Veelgestelde vragen
De antwoorden op veelgestelde vragen vind je hieronder. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Vraag en antwoord
De antwoorden op veelgestelde vragen vind je hieronder. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Vul je postcode en huisnummer in, bevestig je adres, deel je contactgegevens en info over de schade en upload foto’s. Daarna gaan wij direct voor je aan de slag. Je kunt je schade hier melden.
Het gaat snel, het kan altijd, je uploadt makkelijk foto’s en je blijft op de hoogte.
Het online melden van je schade kost slechts enkele minuten. Online melden is daarmee de snelste manier om je schade te melden.
Met behulp van jouw foto’s kunnen wij je schade sneller beoordelen. Je hoort dus sneller of de schade verzekerd is en de glashersteller staat sneller bij jou op de stoep.
Je kunt minstens 1 en maximaal 3 foto’s uploaden.
Kies bij schadelocatie voor gemeenschappelijke ruimte en vul de gegevens van de beheerder in. Het verdere contact verloopt dan via de beheerder.
Iedereen die betrokken is, kan de schade melden. We willen wel weten wie de contactpersoon voor ons is. Van de contactpersoon moet daarom de volledige naam, telefoonnummer en emailadres ingevuld worden.
Je kunt je schade hier op onze website melden.
In dat geval is een noodvoorziening nodig. Er wordt dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen door de betreffende glashersteller.
Verkeerde informatie doorgeven wordt door verzekeraars gezien als verzekeringsfraude. Daar staan stevige straffen op. Zo kan de verzekeraar de kosten van de schade verhalen op de fraudeur en loop je als fraudeur het risico om opgenomen te worden in het Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Je kunt dan bij geen enkele verzekeraar meer een schadeverzekering afsluiten.
Je kunt ons bellen op (0800) 0 207 207 als de reparatie spoed heeft, als het online melden niet lukt of wanneer je na verzenden nog iets wil wijzigen in je online melding.
Dat is afhankelijk van jouw polisvoorwaarden. Hou na je schademelding goed je e-mail in de gaten, zodat je ons kunt voorzien van eventuele aanvullende informatie.
Alle door ons verzekerde adressen staan in onze database. We checken of het door jou opgegeven adres in de database voorkomt en of de plaats van de schade en de schadeoorzaak gedekt wordt door de op het adres lopende verzekering.
Bij online melden duurt dit maximaal 2 uur. Bij telefonisch melden meestal direct. Deze termijnen gelden alleen binnen kantooruren, omdat er een medewerker naar jouw melding moet kijken. Onze werktijden zijn van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 20.00 uur, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 13.00 uur.
Je ontvangt hiervan bericht via e-mail. In de mail wordt ook het herstelbedrijf genoemd dat jouw schade zal herstellen. Zij nemen binnen 2 werkdagen contact met je op. Bij spoedgevallen is dit meestal nog dezelfde dag.
Als de schade niet door de verzekering wordt betaald, komen de kosten ten laste van de persoon of het bedrijf die de verzekering heeft afgesloten. Dit kan je huisbaas, de beheerder van je flat of jijzelf zijn. Als de polishouder dit wil, vragen wij bij het glasherstelbedrijf een offerte op. Als deze wordt goedgekeurd, gaan we de ruit repareren. Als de offerte wordt afgewezen, doen wij niets meer.
Als je niet blij bent met iets, kun je ons altijd bellen of mailen. Als praten met onze medewerker niet helpt, kun je een brief schrijven naar de baas van ons bedrijf.
Het bedrijf dat wij kiezen om je ruit te maken, belt jou voor een afspraak. Ze komen dan kijken hoe groot je ruit is en wat er precies kapot is. Daarna bestellen ze nieuw glas om je ruit te maken. Soms spreken ze meteen af wanneer ze terugkomen om het raam te maken.
Ja. Nadat je jouw glasschade hebt gemeld, ontvang je een bevestigingsmail met een link. Via die link kun je volgen hoe ver de schadebehandeling is.
Als je ruit snel gemaakt moet worden omdat het dringend is, probeert de persoon die de ruit maakt vaak op dezelfde dag nog te komen. Ze bellen jou als ze naar je huis komen. Als het niet zo snel hoeft, maken we een afspraak voor wanneer het kan.
Drie dagen voordat de persoon die je ruit komt maken er is, sturen we je een email. Daarin staat wanneer ze komen en geven we tips om alles klaar te maken voor hun bezoek. De dag voordat ze komen, krijg je ook nog een berichtje van ons op je telefoon.
Als het heel dringend is, maken we eerst iets tijdelijks met glas of hout om het gat dicht te maken. De persoon die het raam maakt, meet meteen hoe groot het nieuwe glas moet zijn en bestelt dit dan ook gelijk.
Let op: in geval van dubbel glas moet er dus een barst of gat in beide ruiten zitten.
Het is handig als er een volwassen persoon thuis is, zodat de glashersteller die de ruit repareert naar binnen kan om het werk te doen. Na het werk moet er een formulier worden getekend. Je krijgt een dag van tevoren te horen hoe laat de reparateur komt, en hij belt je als hij onderweg is. Zo hoef je niet de hele dag thuis te blijven.
Nee, dat mag niet. Clarixy werkt met veel goede glasreparatiebedrijven in heel Nederland. Wij kiezen automatisch een bedrijf voor jou op basis van waar de schade is, zodat je snel geholpen wordt.
Als je enkel glas nodig hebt, snijdt de hersteller dat meestal meteen op maat en plaatst het direct. In andere gevallen bestelt het glasbedrijf het glas meteen na het opmeten. Over het algemeen duurt het ongeveer 4 weken voordat het glas geplaatst wordt.
Zodra het bestelde glas beschikbaar is, zal de glaszetter tijd inplannen voor de installatie van het glas. Hij zal dan contact met je opnemen om de reparatie te plannen. De tijd tussen het bestellen van het glas en de daadwerkelijke reparatie hangt voornamelijk af van de levertijd van het glas en de benodigde tijd voor de installatie. Bovendien proberen de glasherstelbedrijven de reparaties zo milieuvriendelijk mogelijk te plannen, met zo min mogelijk verplaatsingen.
Ja, je krijgt 3 dagen voor de afspraak een e-mail van ons met de bevestiging van de datum en het tijdstip waarop de glashersteller langs zal komen. We sturen ook een paar tips om je voor te bereiden op het bezoek. Bovendien ontvang je een dag van tevoren nog een sms-bericht van ons.
Nadat de glashersteller de schade heeft gerepareerd, vertelt het bedrijf dat aan ons. Dan sturen wij jou een e-mail. In de e-mail vragen wij of je blij bent met de reparatie. Als je niet blij bent, kun je dat zeggen. Als je wel blij bent, vragen wij of je wilt vertellen hoe tevreden je bent.
Als je bezwaar maakt tegen de reparatie, zal iemand van Clarixy jou en het glasherstelbedrijf bellen. We willen weten wat er is gebeurd. We helpen ook om een oplossing te vinden.
Het plaatsen van isolatieglas heeft verschillende voordelen. Meer wooncomfort, omdat je minder kou van je ramen ervaart. Lagere stookkosten, omdat er minder warmte weglekt en je de verwarming lager kunt zetten. Minder geluidsoverlast van buiten en een bijdrage aan een beter milieu.
Enkel glas bestaat uit één laag glas en isoleert niet. In de buurt van enkel glas voel je de kou van buiten daarom goed. HR++ glas, ook wel hoogrendementsglas genoemd, is een type dubbel glas dat extra goed isoleert dankzij een reflecterende metaalcoating en isolerende gasvulling tussen de twee glasbladen.
HR glas is dubbel glas met een coating (U-waarde ± 1.9). HR+ glas is dubbel glas met een coating en een edelgasvulling (± 1.6). HR++ glas is dubbel glas met een verbeterde coating en een edelgasvulling (± 1.2). HR+++ glas of triple glas is driedubbel glas met een coating en edelgasvulling (± 0.9). Vacuümglas is dubbelglas met een smallere, vacuüm tussenruimte en coating (± 0.7 tot 0.4).
De isolatiewaarde van glas wordt uitgedrukt in de U-waarde. Deze vind je op alle glassoorten terug. De waarde vertelt je hoeveel warmte het glas doorlaat. Hoe lager de U-waarde is, hoe beter het glas isoleert. Hoe beter het glas isoleert, hoe meer geld je kunt besparen op je energierekening.
Of de bestaande kozijnen vervangen moeten worden, hangt af van de huidige beglazing en het isolatieglas dat jij kiest. We vertellen je hier alles over tijdens ons bezoek.
Clarixy werkt alleen met de beste schadeherstellers in Nederland. Wij screenen elke hersteller om te bepalen of zij voldoen aan de Clarixy kwaliteitsstandaard. Zo kunnen wij er zeker van zijn dat jij de beste service en kwaliteit krijgt!
Nee, absoluut niet. Wij vinden kwaliteit, klanttevredenheid en duurzaamheid heel belangrijk. Clarixy werkt alleen samen met schadeherstellers die dit ook belangrijk vinden.
Clarixy gebruikt je gegevens alleen om jouw glasschade te repareren. Hiervoor delen we jouw gegevens met het herstelbedrijf dat jouw schade gaat herstellen. Clarixy gebruikt jouw contactgegevens om je op de hoogte te stellen van de status van de reparatie. Alleen als het nodig is, nemen wij contact met je op. Je stemt in met het gebruik van je gegevens wanneer je een schade bij ons meldt. Gedetailleerde informatie vind je verder in ons privacybeleid.
De bescherming van jouw persoonlijke gegevens is onze hoogste prioriteit. Onze website en databases zijn door technische en organisatorische maatregelen beschermd tegen toegang door derden. Jouw gegevens worden nooit langer bewaard dan strikt nodig is voor de uitvoering van onze dienstverlening. Bovendien heb je te allen tijde het recht om alle door jouw opgeslagen gegevens in te zien en te laten verwijderen.
Klantenservice