Verzekerd en niet-verzekerd glasherstel
Wij bieden glasherstel voor zowel verzekerde als niet-verzekerde schades. Je kunt er dus voor kiezen of je je glas wil verzekeren of niet. Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen.
Bij Clarixy staan wij voor iedereen klaar, ongeacht of je kiest voor niet-verzekerd of verzekerd glasherstel. Wij begrijpen dat elke situatie uniek is. In deze blog gaan we dieper in op beide mogelijkheden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken.
Wat houdt verzekerd glasherstel in?
Bij verzekerd glasherstel worden de kosten voor de reparatie van de glasschade gedekt door een verzekeringsmaatschappij, afhankelijk van je polisvoorwaarden. Hier staat tegenover dat je daarvoor een premie betaalt.
Voordelen:
- Kostenbesparing: De kosten van de reparatie worden geheel of gedeeltelijk gedekt door je verzekeringsmaatschappij. Zo minimaliseer je het risico op hoge onverwachte kosten. Ook schade aan goederen en/of inventaris wordt soms gedekt, evenals schade aan binnenglas zoals douchewanden. Tevens hebben verzekeraars vaak voordelige tariefafspraken met glasherstellers afgesproken.
- Duidelijkheid: Je betaalt een vaste premie, dus weet altijd de kosten.
- Ontzorging: Door het risico op glasschade onder te brengen bij een verzekeraar, hoef jij hier verder niet meer over na te denken. Dat scheelt zorgen.
- Gemak: Via onze aangesloten verzekeraars kun je snel en makkelijk je schade bij ons melden, waarna wij van A tot Z het schadeherstel en de administratieve afhandeling verzorgen.
Nadelen:
- Kosten: Het kan zijn dat je uiteindelijk meer betaalt aan premie dan wat je uiteindelijk hebt aan glasschade. Je betaalt er dan vooral voor dat de verzekeraar het risico van eventuele hoge kosten op zich neemt.
- Polisvoorwaarden: Sommige redenen voor glasschade worden niet gedekt.
Wat houdt niet-verzekerd glasherstel in?
Niet-verzekerd glasherstel betekent dat de kosten voor het herstel van de glasschade rechtstreeks door de klant worden betaald, zonder tussenkomst van een verzekeringsmaatschappij.
Voordelen:
- Kosten: Je betaalt geen premie, provisie en assurantiebelasting, wat voordeliger kan zijn in geval van weinig schade of een laag schadebedrag.
- Flexibiliteit: Je hebt complete vrijheid in het kiezen van de hersteller, want je zit niet vast aan herstellers die een contract hebben met de verzekeraar. Ook zit je niet vast aan vastgestelde meldtermijnen, dus kun je zelf bepalen wanneer je je glas laat herstellen.
- Gemak: Ook voor niet-verzekerde glasschades kun je snel en makkelijk je schade bij ons melden, waarna wij van A tot Z het schadeherstel en de administratieve afhandeling verzorgen.
Nadelen:
- Kosten: De volledige kosten van de reparatie komen voor jouw eigen rekening. Hoe groter de schade, hoe hoger dit bedrag kan zijn.
- Zorgen: Je kunt meer zorgen hebben over het risico op onverwachte schade, over de kosten en/of over het zelf regelen van het herstel. Dit laatste kun je wel voor zijn door je glasschade bij ons te melden, waarna wij het herstelproces coördineren van melding tot facturatie.
Heb je na het lezen van deze informatie vragen? Stel ze direct via ons contactformulier en wij helpen je graag verder! Wil je makkelijk en snel glasschade melden? Dit kun je hier doen.