Herstellers – Werken met Mart
In 2023 zag Mart het levenslicht, een digitaal systeem waarmee klanten hun glasschade online kunnen melden en stap voor stap kunnen volgen. Mart communiceert proactief met klanten en brengt hen via mail, SMS en een eigen inlogomgeving op de hoogte van de vorderingen in het reparatieproces. In dit bericht leggen we uit wat herstellers merken van het werken met Mart.
Tevreden klanten
Het doel van Mart was duidelijk en tweeledig: het melden van schade vergemakkelijken en de klant beter informeren en meer aandacht geven gedurende het hele schadeproces. Als er meer meldingen online binnenkomen, is er meer tijd en aandacht beschikbaar voor klanten. Daarmee stijgt naar verwachting de klanttevredenheid en dat is voor iedereen positief.
Makkelijk contact
Nieuwe opdrachten worden vanuit Clarixy naar de hersteller verzonden. Tegelijkertijd ontvangt de klant een bericht dat hij door de hersteller gebeld gaat worden voor het maken van een afspraak. De klant verwacht dus het telefoontje.
Geen dichte deur
Clarixy wil van de hersteller weten wanneer de inmeetafspraak en reparatie is. Als de hersteller met Vitris, Baka of Glasportaal werkt, haalt Mart deze data automatisch uit het systeem en hoeft de hersteller daarvoor niets te doen. Vervolgens stuurt Mart de klant per e-mail en sms herinneringen om te zorgen dat de klant thuis is. Dit voorkomt dat de hersteller voor een dichte deur staat en een nieuwe afspraak moet plannen.
Vlotte betaling
Na de reparatie ontvangen wij de factuur van het herstelbedrijf. Omdat de uitwisseling van informatie zoveel mogelijk automatisch verloopt, kan de controle en verwerking snel en foutloos plaatsvinden. Hierdoor ontvangt het herstelbedrijf zijn geld sneller.
Verbeteren dienstverlening
Na de reparatie nodigen wij de klant uit om mee te doen aan een klanttevredenheidsonderzoek. De hersteller krijgt toegang tot de feedback die de klanten hem geven, zodat hij zijn dienstverlening verder kan verbeteren.
Voor vragen over Mart kan contact opgenomen worden met Mijke Arends, Directeur: mijkearends@clarixy.nl